click here please

how many people come here

Sunday, December 22, 2013

Benci.

"Aku benci semua orang!! Benci!! Aku benci diaaa!!!"  Jerit Rosmah berulang kali. Ini bukan kali pertama dia dipermainkan. Diperkotak katikkan. Jaleha menjatuhkan air mukanya depan-depan. Dia tidak tahan.

Hari itu Rosmah mengamuk semahunya. Habis kaki katil, pintu rak kasut mahupun pintu bilik jiran ditendangnya. Ini berjalan sambil berkaki ayam ke rumah sahabat baiknya yang tidak jauh dari rumahnya. Hatinya panas. Benar-benar panas.

"Dona buka pintu ni Dona!! Buka!!" Rosmah menggegar pintu rumah Dona, rakan baiknya. Dona yang ketika itu sedang layan buku Terfaktab, terkejut lantas segera melompat turun dari sofa pergi buka pintu.

Rosmah meluru masuk dan terus memeluk Dona.
"Dona aku benci dia Dona... aku benci dia.. aku benci Jaleha... aku benci dia sangat-sangat Dona...."
Rosmah berusaha menerangkan dalam esak tangis dek kerana marah yang teramat sangat bersulam sebak.


bersambung....

Tapi macam malaslah nak sambung.

midurana

No comments:

Post a Comment