click here please

how many people come here

Friday, December 20, 2013

Bukan Perempuan Sundal - Syahid Abdullah

Baru-baru ni aku berpeluang khatamkan buku bertajuk Bukan Perempuan Sundal keluaran DubookPress under slot Dubook Ceritera. Eh apahal asyik review Syahid Abdullah je ni kan. Kebetulan je. Lepasni ada lagi penulis lain yang aku nak kongsikan.

Buku ni menceritakan seorang minah ni yang berhasrat nak ke Kolumpo mencarik kerja bagi meringankan beban emaknya. Nak dijadikan cerita, dia pun ke Kolumpo dan berkenalan dengan seorang lelaki yang banyak mengubah hidupnya malah meninggalkan kesan yang amat mendalam terhadap dirinya.

Perempuan ni ada kisah silam yang tersendiri yang mana ada perkaitan dengan lelaki yang dia kenal di Kolumpo ni tadi. Apahal aku cerita macam belit sikit eh. Tak kisahlah,

Engkorang kena dapatkan buku ni sebab bagi aku, ada satu unsur yang aku sendiri tak jangka penulis boleh terfikir dan cuba tonjolkan. Ada terselit elemen suspen dan kekeluargaan.

Enjoy!

midurana

No comments:

Post a Comment